زمان مناسب برای بیرون بردن نوزاد از خانه

زمان مناسب برای بیرون بردن نوزاد از خانه

زمان مناسب برای بیرون بردن نوزاد از خانه : این ایده که نوزاد تازه متولد شده باید در خانه بماند ، نظریه ای قدیمی و مربوط به زمان های گذشته است. در واقع هیچ دلیل پزشکی وجود ندارد که بر مبنای آن بتوان این نظریه را درست دانست .

در حقیقت دریافت هوای تازه و نور خورشید هم برای مادر و هم برای کودک بسیار مفید و مهم است . با این حال برای حفظ سلامت کودک خود باید برخی اقدامات احتیاطی و محدودیت های خاص را انجام دهید .

در این مقاله راهنمایی های لازم در رابطه با این موضوع گرد آوری شده است .

کارینو کیدز فروشگاه اینترنتی سیسمونی و یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در این زمینه است و کیفیت تمام محصولات خود را تضمین می کند. همچنین کارینو کیدز دارای مجوز و نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت و معدن و تجارت می باشد؛ شما با خیال آسوده می توانید سفارشات خود را ثبت و در سریع ترین زمان درب منزل دریافت کنید.

 از رفتن به مکان های شلوغ پرهیز کنید

بهتر است در چند هفته اول تولد نوزاد خود از رفتن به اماکن شلوغ پرهیز کنید زیرا در ماه های نخست تولد ، سیستم ایمنی بدن نوزادان بسیار ضعیف است و در تماس با محیط های آلوده یا افراد بیمار امکان انتقال بیماری به راحتی امکان پذیر خواهد بود . بنابراین اجازه ندهید افراد غریبه کودک شما را لمس کنند و از اعضای خانواده و دوستان درخواست کنید تا قبل از بغل کردن نوزاد ابتدا دست های خود را بشویند .

یک روش مناسب برای محافظت از کودک در مقابل دست های آلوده افراد غریبه که اصرار به بغل کردن نوزاد دارند قرار دادن او در قنداق فرنگی است ، با این محصول شما می توانید کودک خود را در مقابل آلودگی حفظ نمایید. پس از سه ماهگی سیستم ایمنی بدن نوزادان به صورت قابل توجهی بالغ و مقاوم خواهد شد و شما می توانید با خیالت آسوده تری از منزل خارج شوید .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
علت تب نوزاد بعد از واکسن +【 کاهش تب نوزاد بعد از واکسن✔️】

می توانید در مقاله قنداق کردن نوزاد  در مورد این موضوع بیشتر بدانید. همچنین در ویدئوی زیر آموزش قنداق کردن نوزاد آمده است.

 کودک خود را متناسب با شرایط آب و هوا بپوشانید

قانون کلی هنگام خروج از منزل به همراه کودک این است که کودک خود را متناسب با شرایط آب و هوا ( نه خیلی گرم و نه خیلی سرد ) بپوشانید و لباس نوزاد شما یک لایه باید بیشتر از لباسی باشد که شما به تن کرده اید.

بنابراین از لباس خود به عنوان راهنما استفاده کنید ، مثلا اگر لباس تن شما یک تیشرت است کودک خود را با یک پیراهن آستین بلند بپوشانید و یا اگر شما یک بلوز بافت به تن کرده اید کودک خود را با یک کت اضافی سبک بپوشانید.

در وبسایت کارینو کیدز می توانید انواع لباس نوزاد و کودک را خریداری کنید.

انواع لباس نوزادی

که می توانید برای آشنایی بیشتر به مقاله راهنمای خرید لباس نوزاد مراجعه کنید.

همیشه یک پتو با خود به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید از آن به عنوان یک لایه اضافی استفاده کنید. انواع پتو های کلاه دار و حبابی گزینه های مناسبی برای خروج از منزل خواهد بود .

چند نمونه از این پتوها را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

انواع پتوی نوزادی

اقدامات لازم هنگام خروج نوزاد از منزل

توجه داشته باشید که هنگام خروج از منزل در هوای زمستانی حتما از پوشش کلاه برای کودک خود استفاده کنید زیرا انسان گرمای بدن خود را از طریق سر از دست می دهد .

همچنین کودکان به دلیل عدم توانایی در بالا نگه داشتن دمای بدن و همچنین دارا بودن حداقل میزان چربی زیر پوستی ، در هوای سرد بسیار آسیب پذیر هستند . حتی الامکان سعی کنید در هوای سرد زمستانی در کوتاه ترین زمان ممکن به منزل باز گردید . در فصل تابستان شرایط قدری متفاوت خواهد بود و باید بسیار مواظب باشید تا کودک شما گرمازده نشود .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بغل کردن نوزاد

برای تفریح و گردش در فصل تابستان حتما باید پشه بند به همراه داشته باشید تا نوزاد شما از خطر نیش حشرات در امان باشد . اگر قصد خروج از منزل با کالسکه را دارید حتما از سایبان استفاده کنید تا مانع از تابش مستقیم نور آفتاب به بدن نوزاد شود .

لازم است که حتما در فصول گرم سال برای نوزاد ۶ ماه به بالای خود از کرم ضد آفتاب مخصوص کودکان استفاده نمایید . کلاه های نقاب دار نیز گزینه های مناسبی برای حفاظت از پوست کودکان در مقابل نور آفتاب هستند . پوشش مناسب در فصل تابستان برای پسران تیشرت و شلوارک و برای دختران سارافون است .

 وسایل لازم هنگام خروج از منزل

اگر تصمیم به خروج از منزل برای مدت زمانی هر چند کوتاه را داشته باشید باز هم باید وسایل مربوط به تغذیه و تعویض نوزاد را به همراه داشته باشید .

بنابراین لازم است در ساک لوازم نوزاد خود وسایلی مانند :

* پوشک

* دستمال مرطوب

* دو دست لباس

* زیرانداز تعویض

* خشک کن پا

* شیشه شیر ( در صورت استفاده از شیر خشک )

* شیر خشک

* پستانک ( در صورت استفاده )

جهت آزاد بودن دست ها برای حمل نوزاد و مراقبت از او می توانید از کوله پشتی لوازم نوزاد برای قرار دادن وسایل ضروری استفاده نمایید .

انواع کوله پشتی لوازم نوزاد را می توانید در ادامه ببینید.

انواع کوله پشتی لوازم نوزاد

چند نکته مهم که هنگام خروج از منزل باید به آن توجه کرد

۱- اگر تصمیم به خروج از منزل در ۶ هفته ابتدایی تولد نوزاد( ۴۰ روز اول تولد نوزاد ) را دارید از رفتن به مکان هایی مانند : مراکز خرید و مجتمع های تجاری و رستوران ها به دلیل ازدیاد جمعیت خودداری کنید .

۲- سعی کنید انجام اموری مانند مراجعه به پزشک و یا خرید کردن را در ساعات ابتدایی خود انجام دهید تا کمتر در ترافیک خیابان ها و شلوغی جمعیت قرار بگیرید .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نحوه صحیح خوابیدن در دوران بارداری چگونه است؟

۳- اگر سن نوزاد شما کمتر از ۲ ماه است بهتر است مدت زمان بیرون از منزل بودن خود به زیر ۲ ساعت کاهش دهید و جهت گردش و تفریح روزانه به نزدیک ترین پارک محل سکونت خود مراجعه نمایید .

۴- اگر ناچار به حضور در اجتماعات و دورهمی های خانوادگی هستید نوزاد خود را درون صندلی ماشین یا کریر قرار دهید و در گوشه از اتاق بگذارید تا از جمع دور باشد و مودبانه به مردم یادآوری کنید که کودک شما را لمس نکنند .

به طور کلی با رعایت کردن نکات ذکر شده می توانید با خیال آسوده به همراه نوزاد خود از منزل خارج شوید .

بیرون رفتن از منزل برای نوزاد و مادر مزایای بسیاری دارد که مهم ترین آن ها دریافت ویتامین دی است ، زیرا این ویتامین به اندازه کافی از طریق شیر مادر منتقل نمی شود و نور خورشید روشی بسیار عالی برای جذب این ویتامین است .

عدم دریافت کافی ویتامین دی می تواند در طولانی مدت بر رشد و ساختار استخوان ها تاثیر بگذارد .

همچنین پیاده روی و تنفس هوای تازه سبب انتقال انرژی و حس مثبت به نوزاد و به خصوص مادر می شود و سیستم گردش خون را تقویت می کند ، که موجب ایجاد نشاط و طراوت در بدن و پوست خواهد شد .

بیرون رفتن از خانه برای شما و نوزادتان ضروری است . اما پیش از آن اطمینان حاصل کنید که اقدامات احتیاطی را انجام داده و تمامی نکات را رعایت کرده اید .

سخن پایانی

تیم کارینو کیدز همواره تلاش دارد ضمن تامین بهترین وسایل سیسمونی و لوازم کودک جدیدترین اطلاعات و مقاله ها را هم آماده کرده و در اختیار شما عزیزان و مخاطبان کارینوکیدز قرار دهد. امیدوارم مقاله راهنمای بیرون بردن نوزاد از منزل هم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *