گرم نگه داشتن نوزاد

گرم نگه داشتن نوزاد

در فصل زمستان که هوا سرد و یخبندان است بسیار دشوار است که دمای اتاق نوزاد را به گونه ای تنظیم کنید تا کاملا راحت باشد . اما چگونه می توان فهمید که نوزاد احساس گرما می کند یا سرما ؟ متاسفانه نوزادان نمی توانند با کلمات احساس خود را بیان کنند اما با جمع آوری اطلاعات و کسب آگاهی های لازم می توان محیطی راحت و امن را برای کودک فراهم کرد .

کارینو کیدز فروشگاه اینترنتی سیسمونی و یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در این زمینه است و کیفیت تمام محصولات خود را تضمین می کند. همچنین کارینو کیدز دارای مجوز و نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت و معدن و تجارت می باشد؛ شما با خیال آسوده می توانید سفارشات خود را ثبت و در سریع ترین زمان درب منزل دریافت کنید.

به طور کلی دمای بدن نوزاد باید بین ۳۶ تا ۳۷ درجه سانتیگراد باشد . دمای بالاتراز ۳۸ درجه سانتیگراد تب محسوب می شود که خطرناک است . دقیق ترین و سریع ترین وسیله برای اندازه گیری درجه حرارت بدن نوزادان تب سنج های دیجیتالی یا لیزری هستند . اگر دمای بدن کودک شما از حالت طبیعی خارج شود ممکن است نشانه ای از بیماری باشد و باید حتما به متخصص اطفال مراجعه کرد .

برای مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله علت تب نوزاد مراجعه کنید.

چند نمونه از این تب سنج ها را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

 تب سنج لیزری manunn

تب سنج و دماسنج لیزری

 تب سنج دیجیتالی نوزاد چیکو بی بی

تب سنج و دماسنج دیجیتالی چیکو بی بی

دمای اتاق نوزاد

دمای اتاق نوزاد نباید بیش از اندازه گرم و یا سرد باشد .به طور کلی اگر شما احساس کنید که اتاق بیش از اندازه گرم و یا سرد است ، احساس نوزاد شما نیز چنین خواهد بود . اگر دمای اتاق بیش از اندازه بالا باشد خطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد شما را تهدید می کند . مناسب ترین دما برای اتاق کودک ، بین ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتیگراد است .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
راهنمای خرید ساک لوازم نوزاد + انواع مدل ها

وجود یک فن ساده به حرکت دادن جریان هوا و جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه اتاق کودک کمک خواهد کرد . اگر نوزاد شما زودتر از موعد مقرر به دنیا آماده و به اصطلاح نارس است دمای اتاق باید کمی بیشتر از ۲۴ درجه سانتیگراد باشد . اگر محیط خانه و یا اتاق برای نوزادان نارس سرد باشد آن ها برای گرم شدن بدن خود نیاز به سوزاندن کالری بیشتری دارند و بنابراین وزن گیری و رشد آنها دچار اختلال خواهد شد .

به طور کلی سعی کنید اتاقی که برای نوزادتان انتخاب می کنید آفتاب گیر باشد و در طول روز پرده ها را کنار بزنید تا نور خورشید اتاق را به صورت طبیعی گرم کند و محیط اتاق ضد عفونی شود . بهتر است دماسنجی در اتاق کودک خود قرار داده و دمای اتاق را کنترل نمایید و یا با استفاده از تب سنج های لیزری می توان دمای اتاق کودک را مرتبا اندازه گیری کرد . برای گرم ماندن اتاق در طول شب حتما پرده ها را بکشید . همچنین پنجره ها را عایق بندی کنید تا هوای گرم اتاق با هوای سرد بیرون جایگزین نشود . درب اتاق کودک را ببندید تا هوای سرد محیط خانه وارد اتاق او نشود .

پوشش مناسب جهت گرم نگه داشتن کودک

در فصل زمستان و مخصوصا در هنگام خواب کل بدن کودک باید پوشیده باشد . لباس کودک در هنگام خواب باید نخی و راحت باشد و تمام بدن را بپوشاند . استفاده از کلاه و جوراب به منظور گرم نگه داشتن سر و پاهای نوزاد بسیار مهم و ضروری است . همچنین کمر و پهلو های نوزاد باید حتما پوشانده شود . برای این منظور از لباس های زیر دکمه و یا سر همی استفاده کنید تا هنگام بغل کردن نوزاد کمر و پهلوهای او بیرون نباشد .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش از شیر گرفتن کودک در 10 قدم

در وبسایت کارینو کیدز می توانید انواع لباس های زیر دکمه و یا سر همی را مشاهده کنید.

لباس سرهمی و دکمه دار

گرم نگه داشتن کودک در هنگام خواب

به منظور گرم نگه داشتن نوزاد در هنگام خواب از قنداق های فرنگی استفاده کنید . قنداق های فرنگی مانند یک کیسه خواب ایمن و راحت عمل کرده و نوزاد شما در آن به راحتی به خواب می رود .

در مورد روش های قنداق کردن نوزاد میتوانید مقاله ی ما را در سایت کارینو کیدز مطالعه کنید.

همچنین در هنگام خواب بهتر است یک لایه اضافی لباس نخی به تن نوزاد خود بپوشانید . اگر از پتو برای گرم کردن نوزاد استفاده می کنید بهتر است از پتو های سبک و نرم را انتخاب نمایید . مانند انواع پتو های حبابی یا خز دار مخمل . دقت کنید که پتو سرو صورت نوزاد را نپوشاند .

در صورت تمایل می توانید مقاله ۱۵ گام برای خواباندن نوزاد را مطالعه کنید.

برای خرید انواع پتو های حبابی یا خز دار مخمل می توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

گرم نگه داشتن نوزاد هنگام خروج از منزل

هنگام خروج از منزل در فصول سرد سال باید بسیار دقت کنید . لباس نوزاد باید حتما یک لایه از لباس ما بیشتر باشد .همچنین باید از پتو های دور پیچ کلاهدار استفاده نمایید تا کل بدن کودک پوشیده شود . اگر نوزاد شما در ماه های نخست تولد است می توانید هنگام خروج از منزل او را در قنداق فرنگی قرار دهید تا کاملا در مقابل سرما محفوظ باشد . همچنین استفاده از پتو های مدل اسپانیایی که همانند یک قنداق ، نوزاد را می پوشاند می تواند انتخابی مناسب باشد . این پتو ها با داشتن زیپ در قسمت جلو و همچنین دکمه در ناحیه پاها و دست ها همانند یک قنداق عمل کرده و نوزاد را می پوشاند و پس از باز کردن زیپ و دکمه ها می توانید از آن به عنوان یک پتوی ساده نیز استفاده نمایید .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دمای اتاق نوزاد باید چقدر باشد؟

در این مورد میتوانید مقاله زمان مناسب برای بیرون بردن نوزاد از خانه را مطالعه نمایید.

دقت کنید که استفاده از جوراب و کلاه در هنگام خواب به دلیل گرم کردن بیش از اندازه کودک توصیه نمی شود.

چگونه می توان سرد یا گرم بودن بدن کودک را تشخیص داد ؟

ساده ترین راه برای تشخیص گرم یا سرد بودن بدن کودک لمس ناحیه پشت گردن او است . هنگامی که بدن نوزاد بیش از حد گرم باشد گونه های او سرخ شدن و عرق می کند و ممکن است نفس کشیدن او تند تر از حالت معمول باشد . هنگامی که بدن نوزاد سرد باشد ، نوزاد کم تحرک شده و دست و پا های او سرد است .

عوارض گرم نگه داشتن بیش از اندازه کودک

هنگامی که نوزاد بیش از اندازه گرم نگه داشته شود تحریک پذیر و بی قرار می شود حتی در موارد شدید می تواند تب کرده و یا گرما زده شود . در این حالت سریعا لباس های اضافی را از تن خارج کرده و به او آب نسبتا خنک بدهید . همچنین پوشاندن بیش از اندازه کودک موجب عرق کردن بدن شده که می تواند عوارضی مانند عرق سوز شدن بدن را بهمراه داشته باشد .

توجه داشته باشید که هرگز نباید به منظور گرم نگه داشتن کودک او را در نزدیکی وسایل گرمایشی و یا در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید زیرا خطر خفگی و تنگی نفس و مرگ ناگهانی کودک را به همراه خواهد داشت .

سخن پایانی

تیم کارینو کیدز همواره تلاش دارد ضمن تامین بهترین وسایل سیسمونی و لوازم کودک جدیدترین اطلاعات و مقاله ها را هم آماده کرده و در اختیار شما عزیزان و مخاطبان کارینوکیدز قرار دهد. امیدوارم مقاله گرم نگه داشتن نوزاد مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

4.2/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *