راهنمای خرید دندانگیر

راهنمای خرید دندانگیر نوزاد

یکی از مواردی که در چک لیست خرید سیسمونی قرار دارد دندانگیر نوزاد است.

مرحله دندان در آوردن کودک جزیی از مراحل رشد کودک است که بسیاری از والدین را نگران و مضطرب می کند . در هر حال نوزاد از ماه های اول تولد تا ۱ سالگی دندان درآورده و درگیر این دوران از تکامل خود می شود . برخی از والدین معتقدند که هنگامی که از دهان کودک بزاق ترشح شده و به بیرون می ریزد کودک در حال دندان درآوردن می باشد و بنابراین به دنبال وسیله ای برای کاهش درد و التیام کودک خود هستند . برای این منظور استفاده از دندانگیر نوزاد می تواند وسیله ای بسیار کارآمد و موثر باشد . فشردن و یا جویدن دندانگیر توسط کودک موجب آرامش و کاهش درد و خارش لثه های آن می شود .

همانند بسیاری از مراحل رشد و تکامل کودکان این مرحله نیز ممکن است بصورت های متفاوتی نشان داده شود. همچنین ممکن است نوع دندانگیر استفاده شده برای هر کودک نیز متفاوت باشد .

برخی از والدین ترجیح می دهند که از دندانگیر هایی برای کودک خود استفاده کنند که دارای مایع بوده و بتوان آن را درون فریزر قرار داده تا خنک بودن آن سبب تسکین بیشتری به نوزاد شود . البته باید توجه داشت که نباید این نوع از دندانگیر ها را بصورت طولانی در فریز قرار داد .

چرا نوزادان تمایل دارند که از دندانگیر استفاده کنند ؟

نوزادان به دلایل متعددی تمایل به جویدن دندانگیر دارند . آرامش و کاهش درد ناشی از رویش دندان ها تنها یکی از این دلایل است . به طور کلی تمایل به قرار دادن اشیاء گوناگون در دهان یکی از مراحل رشد کودک است . این کار سبب می شود تا کودک زبان خود را در اطراف دهان کشیده و موجب شناخت و آگاهی او از دهان و زبان خود می شود . این آگاهی سبب افزایش توانایی تکلم در کودک خواهد شد. بنابراین اگر کودک خود را در حال جویدن وسایل و اشیاء گوناگون مانند لحاف و بالش ، اسباب بازی ، کتاب و … مشاهده کردید متعجب نشوید .

خرید دندانگیر

دندانگیر ها از مواد مختلفی مانند سیلیکون ، پلاستیک و چوب ساخته می شوند و در رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار موجود هستند . در هنگام خرید دندانگیر باید دقت شود که سایز دندانگیر به گونه ای باشد که کودک بتواند براحتی آن را در دست گرفته و در دهان خود قرار دهد. دندانگیر های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک ممکن است برای کودک خطر آفرین باشد . باید توجه داشت که هنگام خرید دندانگیر به نشان فاقد ( بی پی ای ) بودن آن حتما توجه شود و دندانگیر انتخابی شما از مواد شیمیایی مضر و خطرناک ساخته نشده باشد زیرا کودکان اسباب بازی را وارد دهان خود می کنند .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
قنداق کردن نوزاد

شستن اسباب بازی و دندانگیر

اسباب بازی و دندانگیر باید استرلیزه شده تا هرگونه جرم و آلودگی از آنها پاک شود ، و در صورت لزوم نیز باید به صورت روزانه آن ها را با آب و مواد شوینده شست.

انواع دندانگیر

۱- دستکش دندانگیر : یکی از پر کاربرد ترین انواع دندانگیر، دستکش دندانگیر می باشد . در دوران رویش دندان ها اکثر نوزادان از انگشتان خود برای کاهش درد و خارش لثه استفاده می کنند . لذا این نوع لثه گیر می تواند جایگزین مناسبی به جای استفاده از انگشتان برای آرامش و التیام درد لثه شود . این نوع دندانگیر دارای سر سیلیکونی نرم همراه با نقاط برجسته جهت تسکین خارش لثه می باشد و به دلیل داشتن بند چسبی در قسمت مچ دست می توان به راحتی سایز ان را تنظیم کرد .

دستکش دندانگیراسمارت بی بی

۲- دندانگیر مایع دار : این نوع دندانگیر به دلیل داشتن مایع می تواند داخل یخچال ویا فریزر قرار بگیرئ تا خنک بودن آن موجب کاهش درد و تسکین لثه کودک شود .

دندانگیر مایع دار Next to Nature

۳- دندانگیر سیلیکونی ساده : این نوع لثه گیر از معمولی ترین انواع لثه گیر هستند که اکثر والدین از آن ها استفاده می کنند . این نوع دندانگیر از مواد سیلیکونی نرم و فاقد ( بی پی ای ) ساخته شده اند . قیمت مناسب ، سبک از دیگر ویژگی های این نوع محصول می باشد. چند نمونه را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

دندانگیر سیلیکونی کمرو مدل DN198

دندانگیر سیلیکونی کمرو مدل DN198

دندانگیر سیلیکونی کمرو مدل DN199

دندانگیر سیلیکونی کمرو مدل DN199

دنداگیر سیلیکونی کمرو مدل DN197

دنداگیر سیلیکونی کمرو مدل DN197

انواع دندانگیر سیلیکونی را می  توانید در این لینک خریداری کنید.

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دمای اتاق نوزاد باید چقدر باشد؟

۴- جغجغه دندانگیر : این محصول علاوه بر ایجاد صدا و عملکرد به عنوان جغجغه دارای نقاطی است که کودک می تواند آن را وارد دهان خود کرده و جهت کاهش خارش لثه و التیام درد از آن استفاده کند.

جغجغه دندانگیر خرچنگی وی بیبی ( weebaby )

جغجغه دندانگیر خرچنگی وی بیبی

اگر برای سیسمنی نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید از صفحه راهنمای خرید سیسمونی را ببینید و یا با پشتیبانی فروشگاه اینترنتی لوازم سیسمونی کارینو کیز در ارتباط باشید. یادتان باشد خرید سیسمونی، باید با برنامه ریزی و تفکر باشد.

امتیاز

‫32 نظر ارسال شده در “راهنمای خرید دندانگیر

    • پشتیبانی کارینو کیدز :

      درود بر شما
      از بعد از ۴ ماهگی و همزمان با شروع خارش لثه کودک

  1. مامان نیلوفر :

    لطفا دقت کنید توی خرید دندون یر که از مواد نرم و فاقد بی پی ای ساخته شده باشه.

    • پشتیبانی کارینو کیدز :

      هر دو به دلیل داشتن مایع و ژله پس از قرار گرفتن در یخچال خنک شده و به کاهش درد لثه کمک میکنند

  2. زینب لهراسبی :

    میتونیم برای تمیزی و بهداشت بیشتر دندانگیر از مواد شوینده استفاده کنیم؟

  3. پری سیما :

    بچه من اصلا دندونگیر رو استفاده نمیکنه حتی تو دستش هم نمیگیره. خیلی هم بخاطر دندوناش داره اذیت میشه.

  4. هیوا جهان بخشی :

    دندون گیر با وامی رو انتخاب کنید چون بچه با دندانگیر کلی بازی می کنه. چیزی انتخاب کنین که دوام داشته باشه.

  5. Raheleh :

    بچه من که مدام لحاف و بالش هر چی که برسه توی دهان می کنه. مجبورم از جلوش همه چی رو بردارم ولی بازم نگرانم خدای نکرده با این کاراش مریض شه.

  6. جوانه :

    اگر بچه تون خیلی داره اذیت میشه بابت دندون درآوردن. دندون گیر مایع بخرید. بذارید توی یخچال یکم که خنک ش بدید دست بچه. آرومش میکنه

  7. الینا ف :

    چرا میگن باید دندونگیر رو توی فریز بذاریم؟ واقعا تاثیری داره برای بچه؟

    • مشاور کارینو کیدز :

      سرد بودن دندانگیر باعث التیام و کاهش خارش لثه میشه.

  8. مامان شیما :

    لطفا دقت کنید توی خرید دندونگیر که از مواد نرم و فاقد ( بی پی ای ) ساخته شده باشه.

  9. آریا خسروپناه :

    من دیدم بعضی خانم ها دندونگیر رو میذارن توی مایکرویو یا اب جوش که تمیزش کنن. لطفا اصلا این کارو نکنین . به دیگران هم بگید این کارو نکنن . چون خیلی کار خطرناکیه و برای سلامت بچه خوب نیست.

  10. درسا امینی :

    دندانگیر رو باید متناسب با سن بچه بخریم . خب توی چه سایزی بخریم بهتره؟

    • مشاور کارینو کیدز :

      سایز دندانگیر باید به گونه ای باشد که متناسب با دهان کودک بوده و مسیر تنفس او را مسدود نکند. همچنین نباید خیلی کوچک باشد که کودک بتواند ان را ببلعد

    • مشاور کارینو کیدز :

      از مواد استرلیزه کننده شیشه شیر میتوانید استفاده کنید که در برخی از فروشگاه های سطح شهر موجود هستند.

    • مشاور کارینو کیدز :

      هر دو به دلیل داشتن مایع و ژله پس از قرار گرفتن در یخچال خنک شده و به کاهش درد لثه کمک میکنند

  11. مینا نهاوندی :

    می تونیم برای تمیزی و بهداشت بیشتر دندان گیر از مواد شوینده استفاده کنیم؟

    • مشاور کارینو کیدز :

      با استفاده از انواع دنداگیر میتوانید به کاهش درد لثه نوزاد کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *