برای نوزادمان کدام اسباب بازی را بخریم؟

خرید اسباب بازی نوزاد

اسباب بازی برای سیسمونی چی بخرم؟ این سوالی است که هر مادری، اگر اندکی هوشمند باشد و به روان فرزند خود اهمیت بدهد، از خودش خواهد پرسید. اینکه برای نوزاد خود کدام اسباب بازی را بخریم و چه نوع اسباب بازی، برای فزرند ما مناسب است. شاید پیشتر به این نکته توجه نکرده بودید، اما باید بدانید که خرید اسباب بازی برای نوزاد، آداب و اصول خاص خودش را دارد و این کار باید با توجه به سن، روحیه و توانایی‌های کودک انجام پذیرد.

روند خرید اسباب بازی مناسب برای نوزاد تازه متولد شده، حداقل بعد از یک ماهگی آغاز می‌شود و از همین زمان است که دغدغه والدین نیز برای انتخاب این مورد از لیست خرید سیسمونی نوزاد، آغاز می‌شود. بدیهی است که باید در انتخاب و خرید اسباب بازی مناسب، حسابی وسواس و دقت به خرج داد.

در گفتار امروز، قصد ما ارائه یک راهنمای خرید اسباب بازی نوزاد است. همانطور که خودتان هم تا به الان پی برده‌اید، خرید اسباب بازی نوزاد می‌تواند تا حدودی کار چالش برانگیزی باشد، اما با کمک مطالب امروز، ما نه تنها به شما می‌گوییم کدام اسباب بازی را باید خریداری کنید، بلکه از ویژگی‌ها و نکات لازم در مورد اسباب بازی مناسب نوزاد را نیز، صحبت خواهیم کرد.

ویژگی‌های اسباب بازی مناسب نوزاد چیست؟

قبل از پرداختن به هر موضوع دیگر، لازم می‌بینیم که ابتدا در مورد ویژگی‌های اسباب بازی مناسب نوزاد با شما صحبت کنیم. خرید اسباب بازی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های خرید سیسمونی نوزاد است؛ پس دانستن که این که اسباب بازی مناسب و خوب، چه ویژگی‌هایی دارد، به ما کمک می‌کند که انتخابی صحیح و درست داشته باشیم و البته در این میان، استعداد و خلاقیت کودک را نیز شکوفا کنیم و از همه مهم‌تر، به حفظ سلامت روان نوزاد هم کمک کنیم.

همانطور که کودک از بدو رشد فیزیکی بسیار سریعی دارد، رشد ذهنی و روانی او نیز بسیار سریع است؛ به علاوه، از آنجایی که ذهن و روان کودک بسیار لطیف و پاک و حساس است، از همین توجه به انتخاب اسباب‌بازی مناسب، بسیار اهمیت دارد.

از جمله ویژگی های اسباب بازی مناسب نوزاد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تنوع را به هنگام خرید رعایت کنید، اگر به اندازه کافی بودجه دارید، سعی کنید از هر سبک، برای فرزند خود اسباب بازی خریداری کنید.
  • به علاوه، سعی کنید آن دسته از اسباب بازی‌هایی را انتخاب کنید که نوزاد در سنین بالاتر نیز بتواند از آن استفاده کند.
  • برای کمک به رشد هوش و توانایی‌هایی ذهنی، آن دسته از اسباب بازی‌هایی را انتخاب کنید که او را وادار به اکتشاف و حل مسئله کند.
  • باید اسباب بازی‌هایی را انتخاب کنید که در رشد خلاقیت کودک، تاثیر مثبت داشته باشد.
  • اگر اسباب بازی شبیه به وسایل و اجسام واقعی باشد، کودک بیشتر به آن علاقمند خواهد شد.
  • علاوه بر رشد ذهنی، رشد فیزیکی نوزاد نیز مهم است، پس اسباب بازی باید نوزاد را از لحاظ فیزیکی نیز به فعالیت وادار کند.
  • بهتر است که اسباب بازی به نوعی باشد تا افراد بالغ نیز بتوانند در بازی با کودک، شریک شوند.
20% تخفیف

ساک لوازم نوزاد

ساک لوازم نوزاد سه تکه مان تریسور مدل MSF121

۵۲۵,۰۰۰ تومان
20% تخفیف

ساک لوازم نوزاد

ساک لوازم نوزاد سه تکه مان تریسور مدل MSF122

۵۲۵,۰۰۰ تومان

گردش و سفر

کوله پشتی لوازم نوزاد مدل DIYAKO

۹۰۵,۰۰۰ تومان

نکات ایمنی و احتیاطی برای خرید اسباب بازی نوزاد

اسباب بازی، همیشه از وسایل مورد نیاز نوزاد است به همین دلیل باید در خرید آن وسواس بسیاری به خرج داد. علاوه بر نکاتی که در بخش قبلی ذکر کردیم لازم است که به هنگام خرید اسباب بازی برای نوزاأ، نکات ایمنی و احتیاطی را نیز برای حفظ سلامت نوزادف در نظر بگیریم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
علت تب نوزاد بعد از واکسن +【 کاهش تب نوزاد بعد از واکسن✔️】

از جمله نکات ایمنی برای خرید اسباب بازی نوزاد، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اسباب بازی نوزاد، قطعات قابل بلعیدن نداشته باشد.
  • استحکام اسباب بازی مناسب باشد تا زود خراب نشود و نشکند.
  • اسباب بازی مرغوب و استاندارد، و فاقد رنگ‌ها و یا متریال مضر برای نوزاد باشد.
  • اسباب بازی حساسیت‌زا نباشد، به خصوص به هنگام خرید عروسک این نکته بسیار اهمیت دارد.
  • اسباب بازی الکتریکی نباشد، حتی اسباب بازی‌های باتری‌خور نیز می‌توانند برای نوزاد مضر باشند.
  • اسباب بازی نباید دارای لبه‌های تیز و برنده باشد.

برای نوزاد اسباب بازی پسرانه بخریم یا دخترانه؟

یکی از مسائلی که اکثر والدین به دنبال آن هستند، لیست اسباب بازی دخترانه برای سیسمونی است . بعضی نیز برای نوزاد پسر خود، اسباب‌ بازی سیسمونی پسرانه هستند. اکنون این سوال مطرح می‌شود که به هنگام انتخاب و یا تهیه و خرید اسباب بازی برای نوزاد، باید مطابق با جنسیت نوزاد، به دنبال اسباب بازی پسرانه باشیم یا دخترانه؟

این موضوع، مفصلا جای بحث و توضیح دارد؛ متاسفانه هنوز هم هستند برخی از والدین، که برای فرزند پسر خود دنبال تفنگ و شمشیر و ماشین و… هستند، و برای فرزند دختر خود، به دنبال عروسک و سرویس چای‌خوری و خلاصه اسباب بازی‌های که طبق عرف جامعه، منتسب به دختران هستند. به عبارت دیگر، حتی برای اسباب بازی نوزاد هم جنسیت قائل می‌شوند و این فرهنگ غلط را در از همان زمان کودکی، به فرزند خود تلقین می‌کنند. حتی فراتر از آن، دیده که چنین حساسیت‌هایی را برای انتخاب رنگ سیسمونی نوزاد نیز به خرج می‌دهند!

پس به جای اینکه به دنبال لیست اسباب بازی پسرانه برای سیسمونی و یا به دنبال یک فهرست تمام و کمال از اسباب بازی دخترانه برای سیسمونی باشید، توصیه ما بر آن است که از هر دو نوع خریداری نموده، و فرزند خود را از همان کودکی، از مفاهیم جنسیت‌زده، دور کنید.

به جای پرداختن به جنسیت اسباب بازی‌ها، پیشنهاد می‌کنیم که بیشتر مطابقت اسباب بازی با سن نوزاد دقت کنید؛ به همین منظور در بخش‌های بعدی، ما لیست اسباب بازی سیسمونی مطابق با سن نوزاد را به شما ارائه خواهیم داد.

علاوه خرید اسباب بازی نوزاد، خرید لباس نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای انتخاب لباس، باید به جنس آن حسابی اهمیت داد و سلامت پوست نوزاد را اولویت قرار داد. در بخش «خرید لباس نوزاد» می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین لباس‌های سیسمونی را مشاهده فرمایید.

جدیدترین لباس های نوزادیخرید لباس نوزادی

لباس نوزاد و کودک

ست تیشرت نخی و شلوارک جین

۳۶۵,۰۰۰ تومان
35% تخفیف

لباس دوتکه و سه تکه

لباس نوزادی طرح ملوانی

۵۸,۰۰۰ تومان

لباس دوتکه و سه تکه

پلیور کرک دار جلو دکمه

۲۱۰,۰۰۰ تومان

سرهمی نوزاد

سرهمی و کلاه مدل star

۲۴۵,۰۰۰ تومان
20% تخفیف

بادی نوزاد

زیر دکمه آستین کوتاه آدمک سفید

۱۳۲,۵۰۰ تومان
21% تخفیف
۱۳۰,۵۰۰ تومان

لباس نوزاد و کودک

ست بلوز نخی و بیلر

۳۵۰,۰۰۰ تومان
9% تخفیف

لباس نوزاد و کودک

لباس 3 تکه پنبه مدل DOG

۲۳۱,۰۰۰ تومان

اسباب بازی نوزاد برای 1 الی 3 ماه

تا قبل از یک ماهگی، طبیعتا نوزاد هنوز آنقدر رشد و نمو نیافته که بتواند چیزی را به دست بگیرد و یا اصلا به اسباب بازی‌های خود توجه نشان دهد. بعد از یک ماهگی اما هم دید او تکامل می‌یابد، هم اینکه حواس او تا حدودی رشد کرده و تقویت می‌شوند.

حس شنوایی و بینایی، دو حسی هستند که در این سن، از همه بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند. پس اگر به هنگام خرید اسباب بازی نوزاد به سراغ چیزهایی بروید که این دو حس را بیشتر تحریک کند، بهتر خواهد بود. معمولا اسباب بازی‌هایی که موسیقی آرام و ملایم دارند و یا رنگ چشمگیر و پرکنتراستی دارند، مناسب خواهند بود.

از جمله چند اسباب بازی مناسب نوزاد 1 ماهه، می‌توان این موارد را نام برد:

  • عروسک‌های پولیشی: که نوزاد با لمس و تماشای رنگ‌های عروسک، بسیار به آن توجه خواهد کرد. البته باید توجه داشته باشید که نوزاد به جنس پارچه عروسک حساسیت نداشته باشد.

عروسک های پولیشی از اسباب بازی نوزاد

  • جعبه موسیقی یا اسباب بازی‌های موزیکال: نوزاد به صداهای اطراف بسیار توجه می‌کند، به همین دلیل جعبه موسیقی کودکانه و یا سایر اسباب بازی‌های موزیکال، می‌تواند برایش مناسب باشد. البته توجه کنید که بیش از حد پر سر و صدا نباشد و حجم صدای آن نیز زیاد نباشد.
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
علائم دندان درآوردن نوزاد

اسباب بازی های موزیکال از اسباب بازی نوزاد

به علاوه، می‌توان به عنوان چند اسباب بازی مناسب نوزاد 1 ماهه تا 3 ماهه، این موارد را هم معرفی کرد:

  • آینه‌های نشکن: در این سنین دید نوزاد اندکی رشد بیشتری یافته است، می‌تواند تا حدودی تصویر خودش را در آینه تشخیص داده و برای مدتی با آن سرگرم شود.

آینه های نشکن از اسباب بازی های نوزاد

  • اسباب‌بازی‌های متحرک: با رشد نوزاد، حواس و توجه او نیز به حرکات بیشتر می‌شود. استفاده از این دسته از اسباب بازی‌ها می‌تواند به این روند، کمک شایانی کند.

اسباب بازی های متحرک در خرید اسباب بازی نوزاد

  • کتاب مخصوص نوزاد: این دسته از کتاب‌ها تصاویری درخشان و جلی دارند و توجه کودک را به خود جلب می‌کنند، مادر نیز می‌تواند با خواندن این کتاب‌ها برای نوزاد، به رشد ذهنی او کمک کند.

کتاب مخصوص نوزاد از اسباب بازی نوزاد

  • جغجغه‌های مچی و جورابی: همانطور که از نامش پیداست، نوعی مچبند یا جوراب با جغجغه است. هر دفعه که نوزاد دست و پایش را تکان دهد، توجه نوزاد را به خود جلب و او را سرگرم می‌کند.

جغجغه های مچی و جورابی از اسباب بازی نوزاد

اسباب بازی مناسب برای سنین 3 الی 6 ماه

در این سنین، نوزاد آرام آرام یاد می‌گیرد که از دستانش برای نگه داشتن اشیا استفاده کند؛ به عبارت دیگر، او در این سنین تازه دستان خود را کشف می‌کند. در این سنین، نوزاد هر چیزی را که به دست آورد، در دستان خود گرفته، عقب و جلو برده و گاهی به دهان می‌گذارد. با توجه به همین ویژگی، لازم است که به هنگام خرید اسباب بازی نوزاد، هم کنجکاوی و هم امنیت او را در نظر داشته باشیم.

از جمله چند اسباب بازی مناسب برای نوزاد 3 ماهه تا 6 ماهه، می‌توان به این موارد اشاره نمود:

  • انواع جغجغه‌های سبک: همانطور که گفتیم، نوزاد در این سن همه چیز را به دست می‌گیرد. به همین دلیل، جغجغه می‌تواند بسیار برایش جذاب و سرگرم‌کننده باشد.

جغجغه‌های سبک از اسباب بازی های نوزاد

  • آویز رنگی و موزیکال: از این آویزهای نیز برای سرگرم کردن نوزاد سه تا شش ماه استفاده کرد. آویز را هم می‌توان بالای تخت و هم بالای کالسکه و کریر نوزاد نصب کرد و توجه او را جلب نمود.

آویز رنگی و موزیکال در اسباب بازی نوزاد

  • انواع عروسک: از آنجایی که نوزاد می‌تواند در این سن از دستانش استفاده کند، شاید عروسک جذاب‌ترین اسباب بازی و البته کم‌خطر‌ترین آن‌ها باشد. فقط باید توجه کنید که حساسیت‌زا نباشد.
  • دندانی: نه تنها نوزاد در این سن همه چیز را به دست می‌گیرد، بلکه آرام آرام رشد دندان و خارش لثه‌هایش نیز آغاز می‌شود. دندانی یا دندان‌گیر، می‌تواند مثل یک تیر و دو نشان باشد.

اسباب بازی مناسب برای سنین 6 الی 9 ماه

در این سن، به طبع توانایی‌های نوزاد از سنین گذشته بسیار بیشتر شده است و نه تنها قدرت فیزیکی او برای گرفتن اجسام و استفاده از آن‌ها دوچندان شده، بلکه از نظر ذهنی نیز رشد کرده و می‌تواند اسباب بازی‌هایش را در خاطر نگه دارد؛ حتی اگر آن‌ها را نبیند، ممکن است سراغشان را بگیرد.

در این سنین، نوزاد می‌تواند اسباب بازی را به راحتی در یک دست یا هر دو دستش نگه دارد. می‌تواند اجسام را به راحتی به هم بکوبد و یا پرتاب کند. از همین روی برای خرید اسباب بازی نوزاد در این سنین بهتر است به سراغ اسباب بازی های مقاوم بروید و البته محیط خانه را نیز از اجسام خطرناک، عاری نگه دارید. زیرا که نوزاد به راحتی می‌تواند سینه‌خیز و یا چهار دست و پا در خانه بگردد.

از جمله چند اسباب بازی مناسب نوزاد 6 ماهه تا 9 ماهه، می‌توان این اسباب بازی‌ها را معرفی کرد:

  • کتاب: کتاب را در سنین پایین‌تر هم ذکر کرده بودیم، اما این 6 تا 9 ماه نیز برای استفاده از کتب مخصوص کودکان، می‌توان بسیار مناسب باشد. خواندن کتاب برای نوزاد توسط مادر، ذهن و توانایی زبانی او را تقویت می‌کند.
  • عروسک: درست مثل مورد قبل، خرید عروسک نیز از هر جنسی که باشد (منوط به این که ایجاد حساسیت نکند) می‌تواند برای نوزاد مناسب باشد. معمولا نوزادان در این سن، به یک عروسک علاقه خاصی نشان می‌دهند و همه جا آن را با خود می‌برند. پزشکان این رفتار را مقدمه‌ای بر رشد روابط اجتماعی کودک می‌دانند و توصیه می‌کنند که به هیچ وجه نباید مانع آن شد.
  • اسباب بازی‌های ساختنی: هرچند که مهارت ساختن با اشیای همچون لگو، هنوز آنچنان در کودک تقویت نشده، اما استفاده از این نوع اسباب‌بازی‌ها، می‌تواند این مهارت را تقویت کند.
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
همۀ آن چیزی که باید درباره بند ناف نوزاد بدانید

اسباب بازی های ساختنی در خرید اسباب بازی نوزاد

  • لوازم آشپزخانه: کودکان در هر سنی، عاشق لوازم آشپزخانه هستند و به سراغ کابینت‌ها می‌روند. توصیه می‌شود که والدین لوازم کم‌خطر را در دسترس کودک قرار دهند تا او بتواند خودش را سرگرم کند.

لوازم آشپزخانه از اسباب بازی نوزاد

  • اسباب بازی‌های هل دادنی: چنان که گفتیم، کودک در این سن آرام آرام توانایی حرکت کردن را پیدا می‌کند. استفاده از انواع اسباب‌بازی‌های هل دادنی در این سن، نه تنها به راه رفتن و حرکت او کمک می‌کند، بلکه موجب سرگرمی‌اش نیز خواهد شد.

اسباب بازی مناسب برای سنین 9 الی 12 ماه

کودک در این سنین حسابی به چهار دست و پا راه رفتن می‌افتد و حتی ممکن است که راه نیز برود. رشد فیزیکی و ذهنی نوزاد در این مرحله به حد اعلای خود رسیده و کودک نه تنها می‌تواند همه چیز را به راحتی در دست گرفته و از آن‌ها استفاده کند، بلکه به بازی‌های دونفره و تعاملی نیز علاقه پیدا می‌کند. مثلا قلقلک دادن و تلفن‌بازی، از فعالیت‌های محبوب کودک در این سنین هستند.

9% تخفیف

لباس نوزاد و کودک

لباس 3 تکه پنبه مدل DOG

۲۳۱,۰۰۰ تومان

سرهمی نوزاد

سرهمی و کلاه مدل star

۲۴۵,۰۰۰ تومان

سرهمی نوزاد

سرهمی و کلاه مدلCar

۲۴۵,۰۰۰ تومان
۱,۱۶۰,۰۰۰ تومان

ست بیمارستانی و نوزادی

ست ۵ تکه نوزادی گود مارک مدل Bear family

۵۹۶,۰۰۰ تومان

سرهمی نوزاد

ست ۸ تکه little duck مدل R111

۴۵۶,۰۰۰ تومان
۹۴۵,۰۰۰ تومان

همانطور که گفتیم، رشد ذهنی کودک نیز به بیشتر حد خود رسیده و کودک در این سنین، می‌توان مسائل ساده را به راحتی حل کند. پس بازی‌هایی که به رشد و شکوفایی این توانایی کمک کنند نیز بسیار مفید خواهند بود؛ پس به هنگام خرید اسباب بازی مناسب برای نوزاد، بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید.

از جمله چند اسباب بازی مناسب نوزاد 9 ماهه تا 12 ماهه، می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • اسباب بازی‌های هُل دادنی: در بخش قبلی نیز به این نوع اسباب بازی اشاره کردیم. در سن 9 الی 12 ماهگی، از آنجایی که کودک آرام آرام به راه رفتن می‌افتد، این نوع اسباب بازی می‌تواند برایش بسیار ایده آل باشد.
  • پازل و جورچین: با نگاهی به بازار به هنگام خرید اسباب بازی برای نوزاد، جورپین‌ها پازل‌های بسیاری را مشاهده خواهید کرد. به سراغ موارد ساده‌تر بروید، این نوع از اسباب بازی‌ها، در رشد فکری کودک بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

پازل و جورچین از اسباب بازی نوزاد

  • لگو و خانه‌سازی: از دیگر اسباب بازی‌های مناسب این سن، لگو و اسباب بازی‌های خانه‌سازی است. این نوع نیز برای رشد ذهن کودک، بسیار مفید خواهند بود.
  • بلیچه و سطل ماسه: این اسباب بازی برای زمانی که بیرون از خانه هستید، بسیار مناسب است. چه لب دریا و چه جنگل، بازی با خاک و ماسه می‌تواند در رشد مغز و احساس او تاثیرگذار باشد و او را حسابی سرگرم کند.

بیلچه و سطل ماسه از اسباب بازی نوزاد

اسباب بازی مناسب برای سنین 12 به بالا

در این سنین، نوزاد کاملا از آب و گل درآمده و دیگر می‌توان او را کودک نامید. در این سنین، قوت و تمامی احساسات کودک کاملا رشد کرده‌اند و تنها رشد ذهنی و روانی کودک است که اهمیت دارد. کودک در این سنین نیاز دارد که توانایی حل مسئله و قدرت تخیل خود را افزایش دهد و به همین دلیل، بهتر است که والدین به هنگام خرید اسباب بازی برای کودک، این نکته را در نظر داشته باشند.

  • کودک را در این سنین، باید به وسیله اسباب بازی‌های تعامل برانگیز، سرگرم کرد.
  • کودک در این سنین از بازی با اسباب بازی‌هایی که به عمل او عکس العمل نشان دهند، بسیار لذت می‌برد.
  • اسباب بازی‌هایی کوکی و فشاری، اسباب بازی‌هایی که با چکش زدن صدایی ایجاد می‌کنند، می‌توانند مناسب باشند.
  • حیواتات مزرعه، بازی‌های شبیه سازی اشیای واقعی، ماشین و یا اسباب بازی‌هایی شبیه به آن، می‌توانند بسیار مورد توجه کودک قرار بگیرند.
  • هر چه سن کودک بالاتر می‌رود، توجه به مسئله جنسیت در اسباب بازی نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ بهتر است که والدین در این دوره به خوبی حواسشان به علایق کودک باشد و از همه مهم‌تر اینکه مانع آن علایق نشوند و اجازه رشد و نمو به آن بدهند.

سوالات متداول

به هنگام خرید اسباب بازی نوزاد باید به کدام نکات ایمنی توجه داشته باشیم؟

اسباب بازی ایجاد حساسیت نکند، از رنگ و متریال بی‌کیفیت ساخته نشده باشد، مقاومت بالایی داشته باشد، لبه تیز نداشته باشد، قطعات ریز نداشته باشد و…

اسباب بازی مناسب نوزاد 1 ماهه تا 3 ماهه چیست؟

اسباب بازی‌هایی که شنوایی و بینایی نوزاد را تحریک کند، مناسب هستند. از جمله جوراب یا مچبند جغجغه‌ای، آینه نشکن، جعبه موسیقی مخصوص نوزاد، عروسک پولیشی و…

اسباب بازی های مناسب نوزاد 9 ماه تا 12 ماه کدام است؟

حواس و رشد فکری نوزاد در این سنین، بسیار رشد یافته و تقویت شده است، اسباب بازی‌هایی همچون پازل و جورچین، کتاب مخصوص نوزاد، اسباب بازی‌های هُل دادنی و یا لگو، می‌تواند برایش مناسب باشد.

 

4.5/5 - (13 امتیاز)

‫4 نظر ارسال شده در “برای نوزادمان کدام اسباب بازی را بخریم؟

  1. طهورا احمدی :

    سلام ممنون از مقاله جامعی که نوشتین، آیا لازمه از همون اول کلی اسباب بازی برای نوزاد بخریم؟؟

    • پشتیبانی کارینو کیدز :

      درود دوست عزیز. طبیعتا خیر. اصلا به کارتان نخواهد آمد، چونکه نوزاد توانایی استفاده از آن‌ها را ندارد. بهتر است متناسب با سن، هر بار اسباب بازی‌های تازه برای نوزاد خریداری کند. با بزرگتر شدن، بهتر است این خرید مطابق با علاقه کودک باشد.

  2. نسیمه رضایی :

    سلام و خسته نباشد. چقدر خوبه که از الان دارید برای مادرها فرهنگ سازی میکنید. حقیقتا من خیلی این موضوع رو دیدم که والدین نه تنها اسباب بازیهای پسرونه یا دخترونه رو برای کودک نمیخرن، بلکه حتی اجازه بازی کردن هم نمیدن و از دست بچه میگیرن.

    • پشتیبانی کارینو کیدز :

      درود دوست عزیز. حق با شماست. ذهن کودک بسیار بی‌آلایش است و این در حقیقت ما هستیم که به آن جهت می‌دهیم. بدون شک احترام به علایق کودک بهترین راهکار خواهد بود. ما نیز به نوبه سعی می‌کنیم در تغییر رفتارهای نادرست اجتماعی، سهمی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *