آشنایی با بهترین کرم‌ها برای سوختگی پای نوزاد

بهترین کرم های سوختگی پای نوزاد

سوختگی پای نوزاد، امری است کاملا طبیعی و هر نوزادی در طول زندگی خود، آن را بارها و بارها تجربه می‌کند؛ تا زمانی که مادر به خوبی یاد بگیرد تا از بروز آن جلوگیری کند! همیشه گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم، که بارداری دردسرهای خودش را دارد و بعد از زایمان نیز دردسرهای خودش را، اما در هر زمان، با کسب اطلاعات لازم و دانش کافی، می‌توان بر هر مشکلی فائق آمد و سلامت نوزاد را حفظ کرد. سوختگی پای نوزاد نیز از این قائده مستثنی نیست؛ این سوختگی، می‌توان دلایل مختلفی داشته باشد و در اثر عوامل متعددی بروز پیدا کرده باشد. بهترین راهکار رفع سوختگی پای نوزاد، آن است که ابتدا دلیل آن را کشف کنیم و سپس از بروز آن جلوگیری کنیم. اما خب وقتی که دیگر سوختگی پیش آمد، پیدا کردن علت آن، چندان فایده ندارد. اینجاست که باید به استفاده از انواع کرم سوختگی پای نوزاد، روی آورد.

ما در این مقاله از «کارینو کیدز» قصد داریم تا تعدادی از بهترین کرم سوختگی پای نوزاد را به شما معرفی کنیم و اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما بگذاریم. اما پیش از آن، اجازه دهید که ببینیم اصلا منظور از این سوختگی چیست و چه عللی دارد.

“اگر هنوز سیسمونی نوزاد خود را نخریده‌اید و نمی‌دانید که اصلا باید برای سیسمونی چه چیزهایی را باید خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیز، سری بزنید به مقاله «سیسمونی نوزاد» کاری از تیم تحریریه کارینو کیدز!”

علل سوختگی پای نوزاد

عمده‌ترین دلیل سوختگی پای نوزاد، ادرار خود اوست. اگر پوشک نوزاد بیش از اندازه خیس شود و برای مدت طولانی به تن نوزاد باشد، بدون شک باید انتظار سوختگی پای او را داشته باشید. در اصل آمونیاک موجود در ادرار نوزاد، باعث ایجاد ادرار سوختگی پای نوزاد می‌شود و از آنجایی که نوزاد پوست حساسی دارد، سریعا واکنش نشان داده و ملتهب می‌شود. برای رفع این مشکل، بهتر است که پوشک را زود به زود عوض کرد.

“برای جلوگیری از سوختگی و التهاب پای نوزاد، شستن او نیز بسیار اهمیت دارد. برای یادگیری روش اصولی شستن نوزاد، به طوری که از سوختگی پای او جلوگیری کند، توصیه می‌کنیم که نگاهی به «آموزش تصویری شستن نوزاد» داشته باشید.”

اما باید بدانید که سوختگی پای نوزاد، تنها به دلیل ادرار نیست و می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

1- حساسیت به مواد شیمیایی

ممکن است نوزاد به برخی از مواد شیمیایی، مثل شامپو، نرم کننده، کرم‌ها، پمادها، لوسیون‌ها و یا حتی به خود پوشک، آلرژیک باشد. در این صورت، پوست دچار التهاب شده و قرمز می‌شود و بی‌قراری نوزاد را به همراه خواهد داشت و باید برای رفع آن، از انواع کرم سوختگی پای نوزاد استفاده کرد.

2- حساسیت به مواد غذایی

گاهی اوقات، سوختگی پای نوزاد در اثر حساسیت به مواد غذایی ایجاد می‌شود؛ نوزاد با شروع به خوردن غذاهای تازه و جامد، به خصوص مواردی مثل توت فرنگی و یا کیوی، هم ممکن است در ناحیه دهان دچار التهاب شود، هم از طریق ادرارش.

3- حساسیت به آنتی بیوتیک

آنتی بیوتیک نیز از دیگر دلایل سوختگی پای نوزاد است و درست مثل مورد قبل، می‌تواند از طریق ادرار، موجب التهاب در ناحیه تناسلی شود. چه خود نوزاد به دستور پزشک آنتی بیوتیک مصرف کند چه مادر، در هر صورت ممکن است که این واکنش آلرژیک، بروز پیدا کند. پس باید به نشانه‌های آن توجه کرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
روش از پوشک گرفتن کودک

“صحبت درباره چیست و علل سوختگی و التهاب در پای نوزاد، به همینجا ختم نمی‌شود و این مطلب، بسیار گسترده‌تر است. برای کسب اطلاعات کامل و جامع در این باره، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله «سوختگی پای نوزاد» را مطالعه فرمایید.”

معرفی بهترین کرم‌های سوختگی پای نوزاد

هرچند که سوختگی پای نوزاد می‌تواند برای خود نوزاد عذاب‌آور باشد، او را بی‌قرار کند و در نتیجه مادر را نیز اذیت کند، اما درمان آن، چندان پیچیده نیست و به راحتی با خرید و استفاده از کرم سوختگی پای نوزاد، می‌توان آن را رفع نمود.

در ادامه، شما را با برخی از انواع بهترین کرم سوختگی پای نوزاد، آشنا خواهیم کرد.

کرم سوختگی پای نوزاد، همیشه از جمله وسایلی است که نوزاد به آن نیاز دارد و وجودش در میان اقلام سیسمونی، ضروری است. اما وسایل ضروری برای سیسمونی، بسیار بیشتر از این حرف‌هاست و ما توصیه می‌کنیم که برای آشنایی از تمام آن‌ها، مقاله «وسایل مورد نیاز نوزاد» را مطالعه کنید.”

پماد سودوکرم

اولین عضو از فهرست ما، سودوکرم (Sudocrem) است. بنا بر تحقیقات ما و صد البته نظر بسیاری از کاربران وبسایت کارینو کیدز، سودوکرم به عنوان بهترین کرم سوختگی پای نوزاد انتخاب شده است. خواص و تاثیر بی‌نظیر این کرم، باعث شده است که ما آن را به عنوان برترین کرم، در صدر فهرست خود معرفی کنیم.

سودوکرم را هم می‌توان برای درمان سوختگی پای نوزاد به کار برد، هم به عنوان یک ضد التهاب و هم به عنوان یک محصول ضدعفونی کننده؛ به طور کلی، می‌توان آن را یک آچار همه کاره در بین اقلام سیسمونی دانست! گذشته از این موارد، سودوکرم را بزرگسالان نیز می‌توانند استفاده کنند؛ این کرم را برای درمان آکنه و جوش، اگزما، آفتاب سوختگی و بهبود زخم‌های سطحی نیز می‌توان به کار برد.

این کرم در سه مرحله می‌تواند برای بهبود سوختگی پای نوزاد مفید باشد، اول پوست نوزاد را نرم می‌کند، سپس التهاب را تسکین می‌دهد و در نهایت، لایه‌ای محافظ برای سوختگی‌های بیشتر، به وجود می‌آورد.

مشاهده کرم سوختگی سودوکرم

وازلین

وازلین نیز محصولی است چند کاره و از آن می‌توان برای مقاصد مختلفی استفاده کرد. به باور بسیاری از متخصصان، وازلین برای ادرار سوختگی بسیار مناسب و کارآمد است و اگر در ترکیبات خود دارای زینک اکساید و یا کالاندولا نیز باشد، تاثیر آن چند برابر خواهد شد و در تسکین ناراحتی نوزاد، عملکرد بهتری خواهد داشت.

وازلین بچه ساچ و فیروز از بهترین کرم های سوختگی پای نوزاد

البته توجه داشته باشید که پماد کالاندولا برای سوختگی پای نوزاد را نیز می‌توانید به صورت جداگانه تهیه کنید و از آن استفاده نمایید. برای خرید وازلین، برندهای «ساج» و «فیروز» می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

پماد زینک اکساید 10% فیروز

حرف از برند فیروز به میان آمده و حیف است که در این حین، به این بهترین برند ایرانی نپردازیم و محصولاتش را معرفی نکنیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند که چون برند فیروز ایرانی است، آن کارایی و تاثیر لازم را ندارد و نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما کاملا برعکس! بنا بر تجربه بسیاری از مادران، محصولات فیروز، نسبت به بسیاری از برندهای خارجی، کیفیت و عملکرد بهترین از خود نشان داده‌اند. بماند که قیمتشان نیز بسیار مناسب‌تر است.

پماد زینک اکساید از بهترین کرم های سوختگی پای نوزاد

پماد زینک اکساید فیروز را نیز می‌توان از جمله بهترین پماد برای ادرار سوختگی کودکان دانست، زیرا که تاثیر آن بسیار آنی و قاطع است. این پماد، حاوی زینک اکساید است و وجود این ترکیب، باعث انقباض پوست، ترمیم التهاب، جلوگیری از ادرار سوختگی مجدد و تسکین درد ناشی از آن می‌شود. به علاوه از آن به عنوان مرطوب کننده و درمان آفتاب سوختگی نیز می‌توان استفاده کرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
راهنمای خرید پتوی نوزاد + عکس مدل های مختلف

کرم ضد سوختگی پای کودک هیدرودرم

هرچند که استفاده از پماد برای سوختگی پای کودک بسیار ضروری است، اما گاهی اوقات پیش می‌آید که نوزاد، به خود پماد نیز حساسیت نشان می‌دهد و بعد از استفاده، التهاب چند برابر می‌شود. برای همین برخی از مادران، به دنبال محصولاتی هستند که کمترین عوارض ممکن را داشته باشند و با پوست نوزاد، سازگاری داشته باشند.

کرم ضد سوختگی پای کودک هیدرودرم از بهترین کرم های سوختگی پای نوزاد

برای همین منظور، ما پماد سوختگی پای کودک هیدرودرم را به شما معرفی می‌کنیم که شاید در فهرست بهترین کرم سوختگی پای نوزاد، از همه عوارض کمتری داشته باشد. این کرم، فاقد هر گونه مواد شیمیایی مضر است و در ترکیبات خود، پارابن، الکل و اسانس حساسیت‌زا ندارد. استفاده از آن نه تنها عوارضی به دنبال ندارد، بلکه به عنوان یک لایه محافظ، جلوی آسیب بیشتر را نیز می‌گیرد.
گفتنی است که این کرم، دارای مقادیری از زینک اکساید نیز هست و استفاده از آن، می‌تواند در التیام التهاب نیز بسیار مفید و موثر واقع شود.

پماد ضد حساسیت چیکو

برند چیکو را قریب به یقین تمام مادران، می‌شناسند و شاید بسیاری از اقلام مورد نیاز سیسمونی خود را از همین برند، خرید کرده باشند. جالب است بدانید که این برند، علاوه بر تولید اقلام و لوازم سیسمونی نوزاد، لوازم بهداشتی و مراقبتی نیز تولید می‌کند و پماد ضد حساسیت، یکی از همین محصولات است. پماد ضد حساسیت چیکو، یکی از بهترین پماد های سوختگی پای نوزاد به شمار می‌رود و با ترکیبات منحصر به فرد خود، تاثیر بسیار خوبی را در نواحی ملتهب شده، به جا می‌گذارد.

پماد ضد حساسیت چیکو از بهترین کرم های سوختگی پای نوزاد

خصوصیت مهم پماد ضد حساسیت چیکو آن است که ترکیبش، بسیار ملایم است و درست مثل مورد قبلی، برای پوست‌های حساس و آلرژیک، بسیار مناسب است. از همین روی، اگر نیازمند محصولی برای درمان سوختگی اندام تناسلی نوزاد دختر هستید، این محصول می‌تواند حسابی به کارتان بیاید؛ زیرا که پوست نوزاد دختر، به نسبت نوزاد پسر، حساس‌تر بوده و نیازمند مراقبت ویژه است.
ناگفته نماند که این پماد دارای 10 درصد زینک اکساید و پانتول بوده و گاه برای سوختگی‌ها و التهابات بزرگسالان نیز مناسب است.

کرم ضد سوختگی آردن

پماد ضد سوختگی آردن را نیز بدون شک در فهرست بهترین کرم سوختگی پای نوزاد، باید گنجاند. این کرم هم از آن دسته کرم‌هایی است که برای پوست‌های حساس و آلرژیک به شدت توصیه می‌شود و عوارض جانبی آن، در کمترین میزان ممکن، گزارش شده است.

کرم ضد سوختگی آردن از بهترین کرم های سوختگی پای نوزاد

برخی از والدین، ترجیح می‌دهند که پماد زینک اکساید برای سوختگی پای نوزاد را به شکل جداگانه استفاده کنند، اما وجود زینک اکساید در ترکیبات این پماد، شما را از استفاده از هر گونه کرم اضافی، بی‌نیاز می‌کند. به علاوه، وجود روغن کبد ماهی و ویتامین E در ترکیبات این کرم، باعث شده که تاثیرگذاری آن چند برابر شود و برای رفع التهاب و صد البته برای تسکین درد ناشی از ادرار سوختگی نوزاد، بسیار مفید باشد. حتی بزرگسالان نیز می‌توانند برای سوختگی‌های خفیف، از این کرم استفاده نمایند.

پماد سوختگی پای کودکان سالوویتو

اگر برای درمان سوختگی پای نوزاد خود به دنبال یک محصول خارجی و وارداتی هستید، پیشنهاد ما به شما، خرید پماد سوختگی سالوویتو است. پماد سالوویتو، یکی از بهترین پمادهای سوختگی در بازار به شمار می‌رود و تا تاییدیه‌های متعدد جهانی است و همین باعث می‌شود که خیال شما والدین به هنگام استفاده، از هر بابت راحت باشد.

پماد سوختگی پای کودکان سالوویتو از بهترین کرم های سوختگی پای نوزاد

به نظر ما، اگر می‌خواهید پماد کالاندولا برای سوختگی پای نوزاد خریداری کنید، بهتر است دست نگه دارید! زیرا که پماد سالوویتو، دارای کالاندولای طبیعی از گل همیشه بهار است. به علاوه، وجود زینک اکساید در ترکیبات آن نیز باعث می‌شود تا تاثیرش بر روی پوست نوزاد، چند برابر شود. این محصول، با PH پوست نوزاد هماهنگ است و با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست، از سوختگی مجدد جلوگیری می‌کند. به علاوه، پوست نوزاد را نیز در کمترین زمان ممکن، بازسازی و ترمیم می‌کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
راهنمای خرید پستانک + انواع مدل ها

کرم محافظ پای کودک 123 موستلا

از دیگر برندهای خارجی کرم سوختگی پای نوزاد، می‌توانیم کرم موستلا را به شما معرفی کنیم. این کرم که ساخت کشور فرانسه است، از جمله بهترین و موثرترین محصولات در زمینه جلوگیری و درمان ادرار سوختگی نوزاد به حساب می‌آید و بنا بر نظر بسیاری از مادران، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

کرم محافظ پای کودک موستلا از بهترین کرم های سوختگی پای نوزاد

کرم محافظ پای 123 موستلا، در سه مرحله کار می‌کند؛ اول تسکین می‌دهد، دوم ترمیم می‌کند و سوم، از سوختگی مجدد، جلوگیری می‌کند. ترکیبات گیاهی این کرم باعث شده است که عوارض جانبی آن به حداقل میزان ممکن برد و هیچ گونه التهاب و واکنش ثانویه را بر روی پوست، به همراه نداشته باشد. به علاوه، طبق ادعای سازنده، این کرم با ترکیبات پوست بدن شباهت دارد و می‌تواند در اولین مرتبه از استفاده، سوختگی پای نوزاد را تا 80 درصد، تسکین داده و ترمیم کند.

شیر مادر برای سوختگی پای نوزاد

و به عنوان آخرین راهکار درمان سوختگی پای نوزاد، می‌توانیم به شیر مادر اشاره کنیم. استفاده از شیر مادر برای درمان التهاب و ادرار سوختگی، از قدیم مورد استفاده والدین ایرانی بوده است و توسط پزشکان و متخصصان طب سنتی، بارها توصیه شده است.

شیر مادر، به خصوص در ماه‌های اولیه در بدو تولد، یک ضد التهاب بسیار قوی و موثر به حساب می‌آید و از آن می‌توان برای درمان و بهبود سوختگی پای نوزاد استفاده نمود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از شیر مادر برای سوختگی پای نوزاد، تنها در مواردی توصیه می‌شود که سوختگی، خفیف و سطحی باشد؛ در غیر این صورت، شیر مادر می‌تواند نتیجه کاملا برعکس داشته باشید و ایجاد عفونت و یا قارچ پوستی کند.

سخن پایانی

این مقاله توسط تیم تحریریه کارینو کیدز برای شما عزیزان آماده شده است.

فروشگاه آنلاین کارینو کیدز در زمینه خرید سیسمونی، خرید لباس نوزاد ، ست بیمارستانی نوزاد و تمام مایحتاج نوزاد فعالیت می کند. کارینو کیدز عضو اتحادیه کسب و کارهای مجاز ی می باشد؛ همچنین دارای مجوز نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت و معدن و تجارت می باشد؛ و شما مشتریان عزیز با خیال راحت می توانید از ما خرید کنید.

جدیدترین لباس های نوزادیخرید لباس نوزادی

لباس نوزاد و کودک

ست تیشرت نخی و شلوارک جین

۳۶۵,۰۰۰ تومان
35% تخفیف

لباس دوتکه و سه تکه

لباس نوزادی طرح ملوانی

۵۸,۰۰۰ تومان

لباس دوتکه و سه تکه

پلیور کرک دار جلو دکمه

۲۱۰,۰۰۰ تومان

سرهمی نوزاد

سرهمی و کلاه مدل star

۲۴۵,۰۰۰ تومان
20% تخفیف

بادی نوزاد

زیر دکمه آستین کوتاه آدمک سفید

۱۳۲,۵۰۰ تومان
21% تخفیف
۱۳۰,۵۰۰ تومان

لباس نوزاد و کودک

ست بلوز نخی و بیلر

۳۵۰,۰۰۰ تومان
9% تخفیف

لباس نوزاد و کودک

لباس 3 تکه پنبه مدل DOG

۲۳۱,۰۰۰ تومان

سوالات متداول

علت سوختگی پای نوزاد چیست؟

آمونیاک ادرار، شایع‌ترین علت سوختگی پای نوزاد است. علاوه بر آن، حساسیت به مواد شیمیایی، حساسیت به مواد غذایی و یا آنتی بیوتیک نیز می‌تواند از دیگر علل آن باشد.

ساده‌ترین راهکارهای درمان سوختگی پای نوزاد چیست؟

استفاده از شیر مادر، می‌تواند ساده‌ترین راهکار باشد. به علاوه، وازلین نیز می‌تواند برای بهبود این عارضه مفید باشد.

بهترین کرم ضد سوختگی پای نوزاد کدام است؟

پماد سودوکرم، پماد زینک اکساید فیروز، چیکو، هیدرودرم و سالوویتو، از جمله بهترین کرم‌های درمان سوختگی پای نوزاد هستند.

4.4/5 - (24 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *